בחירת מנהלת שיווק לעסק
למה עסק צריך מנהלת שיווק?
שיווק העסק הוא כמו צחצוח שיניים. ״עניין שבשגרה״. כלומר- הרגל.
כמו שאנחנו קמים בבוקר ומצחצחים שיניים- ככה בשיווק העסק שלנו. אין מצב כזה שנקום בבוקר ו״לא בא לנו לשווק היום״.
בשוק התחרותי של היום, מנהלי עסקים בריאים יודעים שתקציב השיווק הוא לא שאלה של ״האם״ אלא שאלה של ״כמה לשים״ ו- ״איך מגדילים את תקציב השיווק״.
כשאנחנו מנהלים עסק נכון, אנחנו נראה גדילה מתמדת של העסק. ועם גדילת העסק- גם הגדלת תקציב השיווק.
אבל אם עד היום עשיתם בעסק פעולות מסויימות שהביאו אתכם להגדלת העסק ומשם כלום כבר לא זז יותר?
או אז, אפשר לחשוד שהגיע הזמן לייצר פעולות חדשות שיביאו אותנו ליעדים חדשים ואת זה עושים עם מנהלת שיווק.
מה היתרון של מנהלת שיווק?
היתרון של מנהלת שיווק על פני ״ניהול קמפיינים״ או ״ניהול סושיאל״ הוא היכולת להסתכל על המאקרו של העסק, על מערך השיווק הכולל.
להבין איפה אנחנו משקיעים יותר מידי כסף, איפה פחות ואיך מאזנים בין כל האפיקים ומפיקים את המיטב מכל אפיקי השיווק הקיימים היום.
הרבה בעלי עסקים חושבים לעצמם- ״הנה, אני אקח מנהלת סושיאל, היא תכתוב לי תכנים, תפרסם ואני אתחיל לקבל עבודה״.
חשוב להבין שזה לא עובד ככה.
כתיבת תוכן לסושיאל ותפעול המדיות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מהמערך הכולל של העסק, אבל זה חייב להיות כחלק מתכנית שיווקית גדולה יותר, מובנית ומסודרת .
אז למה לקחת מנהלת שיווק חיצונית לעסק?
אני מוצאת שיש בבחירת מנהלת שיווק חיצונית רק יתרונות.
טוב, אני בטח משוחדת.. אז לפני שתחליטו- תקראו בעצמכם-
פרספקטיבה רעננה ובלתי משוחדת
אחד היתרונות הבולטים בשכירת מנהלת שיווק חיצונית הוא הפרספקטיבה הרעננה והבלתי משוחדת שהיא מביאה.
אם עד היום אתם הייתם אלה שמטפלים בהכל בעסק, כולל בשיווק שלו, אתם תגלו שכשעיניים חדשות מגיעות לעסק, אין להן דעות קדומות או התנסויות קודמות בתוך העסק. למנהלת שיווק חיצונית יש את היכולת להסתכל על העסק בעיניים חדשות ולזהות הזדמנויות ואיומים שלא נראים לעין מבפנים.
כמאמר השיר ״דברים שרואים משם לא רואים מכאן..״
גמישות והתאמה לצרכים משתנים
יזמים ובעלי עסקים מאוהבים, ובצדק, בעסק שלהם. לכן ביצוע שינויים משמעותיים תהיה מורכבת עבורם. אנשי שיווק חיצוניים מציעים גמישות רבה יותר לעסק.
אם העסק צריך לשנות אסטרטגיה, להגדיל או להקטין את פעילות השיווק, או להתמודד עם אתגרים חדשים, מנהלת שיווק חיצונית יכולה להתאים את עצמה במהירות לצרכים המשתנים של העסק.
זה יתרון משמעותי על פני מנהלי שיווק פנימיים או גרוע מזה- מהיזם עצמו, שלפעמים מרוב עומס- לא מצליח לראות את הדבשת של עמו..
התמחות וניסיון
אי אפשר לתפוס משני קצות החוט. יזמים ובעלי עסקים שרוצים להגדיל מכירות- לא יכולים לעשות גם פיתוח עסקי, גם שיווק, גם מכירות וגם שירות לקוחות. בסופו של דבר- אתה נשאר בינוני בהכל ומי סובל מזה? הלקוחות שלך.
מנהלת שיווק תחזיק בניסיון רב ובכלים שונים מעבודה עם עסקים בגדלים שונים ובתחומים רבים. הידע שצוברת מנהלת השיווק בעבודתה, מאפשרת לה להסיק מסקנות מעסק לעסק, לצבור כלים וטכנולוגיות שמסייעים לה בעבודתה, שהיא- להגדיל לך את העסק.
להביא מנהלת שיווק לעסק זו הוצאה גדולה, זה באמת כזה חשוב?
עלות-תועלת
למרות שזה עשוי להיראות כמו הוצאה נוספת, שכירת מנהלת שיווק חיצונית יכולה להיות משתלמת מאוד מבחינת עלות-תועלת.
המטרה העיקרית בשכירת מנהלת שיווק היא לא רק כדי לקחת את הכסף ולפזר אותו בחכמה במדיות השונות, אלא גם כדי להשתמש בידע והניסיון שהיא מביאה איתה, על מנת לחסוך לעסק כסף בטווח הארוך על ידי מניעת טעויות והטמעת אסטרטגיות יעילות.
התמקדות בליבת העסק
אני אומרת את זה כל כך הרבה, אבל מאחורי זה אני עומדת בלב הכי שלם שיש.
שכירת מנהלת שיווק מאפשרת לך לעסוק במה שבאמת תכננת לעסוק כשפתחת את העסק.
במקום להקדיש זמן ומאמץ לניהול השיווק, בעל העסק, היזם והצוותים הפנימיים אם ישנם, יכולים להתמקד בתחומים שבהם הם מתמחים ולהשאיר את השיווק בידי אנשי המקצוע.
מנהלת שיווק חיצונית מתאימה לכל עסק?
מנהלת שיווק אישית, חיצונית ניקח רק כשיש לנו תקציב שיווק קבוע. כלומר- עם העסק שלך הוא ״וואן מן שואו״, ויש ממנו הכנסות של 10-15 אש״ח, הייתי ממליצה על אפיקי שיווק נקודתיים שיתחילו להכניס כסף לעסק ובצורה גדולה יותר וסדירה יותר.
כשהעסק מתחיל -להרוויח- 30 אש״ח בחודש ותקציבי השיווק מתחילים להיות סדורים וגדולים יותר- זה הזמן לעצור ולוודא שנאחנו נמצאים במקום הנכון.
וזכרו, שלנו כאנשי שיווק יש מטרה אחת בלבד והיא להגדיל לך את העסק.
כי ההצלחה שלך- היא ההצלחה גם שלי
ולהפך.