בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק
יש איזו בעיה מאוד מוכרת לבעלי עסקים שלא התעכבו על בניית אסטרטגיה שיווקית מסודרת.
הם מעלים הרבה מאוד תוכן לרשתות החברתיות, אבל בסוף- צרצרים.. אין אף אחד שיקרא אותם.
נראה את זה הרבה פעמים כ- ״ירדה לי החשיפה״ ״פייסבוק לא אוהב את התוכן שלי״ וכאלו..
יודעים למה זה קורה? אני אסביר לכם..
יש איזה שלב שכולם מכירים אותו, אבל משום מה מעדיפים לוותר עליו והוא השלב של בניית האסטרטגיה השיווקית של העסק.
השלב של התשתית.
מי קהל היעד הרלוונטי לעסק שלנו, באיזה פלטפורמות הוא מסתובב, איזה סוג של תוכן הוא צורך ועוד..
ואז מה אנחנו רואים? פוסטים שונים, חלקם קשורים לעסק, חלקם לא.
חלקם מדברים לקהל היעד שלנו וחלקם מחטיאים את המטרה.
והחלק הכי קשה? זה החלק בו בעל העסק מפסיק לפרסם!
ואז הוא מאשים בזה בכלל את האלגוריתם של פייסבוק.
בום.
מה עושים? בואו נחזור רגע אחורה..
מה היא אסטרטגיה שיווקית ואיך בונים אותה?
אסטרטגיה שיווקית מורכבת מכמה מרכיבים.
- מי קהל היעד שלנו, איפה הוא מסתובב, איזה תוכן הוא צורך, מה מפעיל את קהל היעד לקניה, מה החסמים שלו, מה סגנון החיים שהוא חי ועוד..
- מה המוצר שאנחנו נותנים לקהל היעד- מה הערך שאנחנו נותנים לו, איך אנחנו משפרים לו את איכות החיים.
- הבידול שלנו בעולם התחרותי שלנו- מה שונה ומייחד אותנו שבגללו הקהל שלנו יבחר לקנות מאיתנו את המוצר או השירות שלנו.
כשאנחנו כבעלי עסקים בוחרים במודע, או שלא במודע לדלג על השלב הכי קריטי בבניית העסק שלנו-
מה שלא נעשה וכמה שלא נתאמץ- התוצאות שלנו לא יגיעו.
חשוב וקריטי להבין את זה.
בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק היא המפתח שלנו להצלחת השיווק שלנו.
אני רואה את השינוי שעוברים לקוחות שעבדתי איתם על האסטרטגיה השיווקית של העסק, ההבדל הוא עצום.
מפרופיל מבולבל עם פוסטים רנדומלים- לסיסטם מדוייק שעובד להם.
איך מצליחים לפרסם בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שבנינו?
האסטרטגיה השיווקית שאנחנו בונים היא כמו המפה שלנו לדרך שאנחנו לא מכירים.
היא מסמנת לנו באיזה נקודות אנחנו צריכים לעבור, איזה פוסטים לכתוב, על מה לכתוב, מתי להעלות סרטונים, לאיזה פלטפורמה להעלות אותם
ומתי להתחיל לשלם כסף על קידום ממומן בפייסבוק.
המטרה של המפה הזו היא להתוות לנו את הדרך. כל עוד נלך במסלול שקבענו- נגיע לייעד שלנו.
ככל והאסטרטגיה השיווקית שלנו מדוייקת יותר- כך יהיה ברור לנו מה לעשות איתה.
לא נצטרך להתלבט כל יום אם הפוסט שכתבנו מתאים או שלא. לא נתלבט מה עולה לסטורי, מה לפייסבוק, ללינקדאין ומה לטיקטוק.
וברגע שעוזבים מהמפה ומפרסמים מה שרוצים?
או אז, נהיה בבעיה. כי אז יוצאים לנו כל הפוסטים המבולבלים..
יש לי אסטרטגיה עסקית, זה זה?
האסטרטגיה של העסק היא שלב אחד לפני האסטרטגיה השיווקית ובעצם נגזרת מתוכה.
אם אנחנו מתייחסים לאסטרטגיה השיווקית שלנו כמפת דרכים- האסטרטגיה העסקית היא בואו נגיד..
ספר מפות.
באסטרטגיה העסקית מתייחסים לכל האספקטים השונים בעסק, השגת ייעדים, מטרות פיננסיות וכד׳.
מתוך היעדים שקבעתם באסטרטגיית העסק- יוצאים לאסטרטגיה השיווקית.
כן, כמו מלאאאאא בירוקרטיה שלא כיף להתעסק בה, אבל בסוף יש תוצאה שממש כיף לקבל אותה- אז כזה.
מה שכיף זה שאני מאוד אוהבת את ״הבירוקטריה״ הזו של בניית אסטרטגיה שיווקית.
זה הפיצוח הכי טוב בעסק מבחינתי ואחריו מפת הדרכים לפרסום העסק כל כך ברורה-
שיש אפשרות אחת והיא- להצליח.
רוצה לעשות לייצר לעסק שלך אסטרטגיה שיווקית ביחד איתי?
מכאן אפשר לקבוע איתי פגישה ממש בקלות.