יצירת סרטוני רילס וטיקטוק

מצלמות ותאורה

איך ליצור סרטוני רילס וטיקטוק איכותיים

 

אם באת לכאן זה אומר שהבנת שהגיע לקחת צעד קדימה את סרטוני הרילס והטיקטוק שלך. בעבר הלא רחוק, עולם השיווק והתוכן היה מבוסס על תמונה+ טקסט שמושך את העין. 

בשלב מסויים, כשבאינסטגרם הכניסו את הרילס לסיפור זה כבר נהיה ודאי שהם מנסים להעתיק את "טיקטוק" שמאיימת עליהם. 

למה מאיימת? כי העולם שלנו נמצא בשינוי תמידי וכל הפלטפורמות מנסות לתפוס לנו את העין. בעבר בדמות תמונות יפות והיום בדמות סרטוני מיקרו- למידה. 

לא עוד שיווק בכתב עם משפך שיווקי קבוע וסטנדרתי.

 

נוצרה פה נישה חדשה, מעניינת, מסקרנת ומאתגרת שאורזת בתוכה את היכולת שלנו להיות מקוריים ושונים מעסקים אחרים בתחום שלנו ונותן לנו כלי מעולה להגיע איתו לקהל גדול הרבה יותר.

אז בין אם מבחינתך זו רק ההתחלה עכשיו או בין שיש לך כבר פז"מ בצילום סרטונים- תמיד יש לאן לגדול ולהשתפר.

אני רוצה להציג פה בפנייך כמה כלים שיעניקו לך את הידע והכלים להתחיל לצלם סרטוני רילס וטיקטוק יותר טובים כבר היום! 

 

למה להשתמש ברילסים ולא בפוסט- תמונה?

באינסטגרם יש סוגים שונים של תוכן שכל אחד ממנו נחשף לקהל אחר שלך- פוסטים וסטוריז מוצגים לעוקבים שלך ורילס בא לשבור את המשוואה הזו. רילס מוצג לא רק לעוקבים שלך, אלא גם לאנשים שעשויים להתעניין בתוכן מהסוג שלך.

גם בטיקטוק זה עובד ככה, אבל קצת אחרת. בטיקטוק כל התוכן שלך מוצג לאנשים שלא מכירים אותך ומאפשר לאלגוריטם שלו להבין למי לשלוח את הסרטון הזה.

כך אם למשל, אני אוהבת לקרוא ספרים- אני אראה הרבה מאוד תוכן שמדבר על ספרים וסופרים. למה? כי האלגוריטמים של האפליקציות למדו ממני שאלו תכנים שאני אוהבת לצרוך.

 

אז אם נשים לנו במחשבה שהרילסים שלנו נועדו להגיע לקהל חדש (בעיקר), נרצה להראות וללמד את הקהל הזה דברים עלינו, על השירות שלנו, על הערכים שלנו, על הווייבים והקווים המנחים שלנו בעסק.

סרטוני הרילס מעבירים בצורה חד משמעית כל כך הרבה מידע עלינו כאנשים ומקרבים אלינו את קהל היעד שרלוונטי אלינו.

על ידי הסרטונים שלנו הוא מכיר אותנו יותר לעומק ומתחבר ל״רוח״ שאנחנו מביאים איתנו.

 

יש לי חשש מאוד גדול מלהצטלם

זה לא כזה מורכב כמו שבוודאי אפשר לחשוב ואין לי ספק שהחשש שלך מהמראה שלך מה יחשבו עליך אנשים אחרים שיצפו בך ובסרטון שלך הוא קצת יותר ממה שיקרה באמת.

לפני שנתחיל, בואו נעשה תרגיל קצר. נכנס לאפליקציה החביבה עלייך ונגלול קצת את הסרטונים. 

5 סרטונים יספיקו. 

מה דעתך עליהם? 

תמונה של פרופיל הטיקטוק שלי

מניחה שתשובותיך ינועו בין "מגניב", "מעניין", "חוזר על עצמו", "מצחיק" ועוד..

ניתן לשים לב לאופי התגובות האלה שלך- כולן נוגעות לתוכן הסרטונים ולא למי שיצר אותן. 

כלומר, כשנסתכל על סרטון- לרוב לא נגיב ב- "יואוו, איך האף שלו עקום", או "היא לא התאפרה הבוקר?" 

שורה התחתונה- התוכן שלך לוקח כאן תפקיד מאוד חשוב הרבה יותר משנדמה לך. 

קחו למשל את הסרטון הזה- את לא מעניינת אף אחד

חשוב להגיד שאופן ההגשה של התוכן המצולם הוא קריטי והתוכן צריך להראות טוב ומהודק כדי להצליח. 

אבל גם אם לא התאפרת והתאמת את החולצה לצבעי העמוד שלך- הכל יהיה בסדר. אני בטוחה.

אחרי שנבין שהשד לא כ"כ נורא ושבאמת לא מעניין אף אחד המראה שלך- יהיה לך הרבה יותר קל לגשת לצילום הסרטונים.

ניתן לראות שככל שמתקדמים ומצלמים יותר ויותר- המבוכה פוחתת ואז יהיה לך קל להרגיש בנוח עם עצמך ועם הנוכחות שלך על המסך.

שיטות נוספות להקל על הקושי- 

  1. לצלם עם עוד מישהו.
  2. בעסק עם מוצרים- להתחיל בלצלם את הידיים שלך עושות משהו ולדבר ברקע.
  3. לצלם כמה טייקים ולנסות להבין מה מפריע לי בסרטון. המשקפיים שלי? הפה שלי? זה שאני שמנה או רזה מידי? אחרי שנבין מה החסם שלנו, נתחיל לכבד את עצמנו ולהגיד תודה לגוף שלי שהוא כמו שהוא ולהתחיל לחבק אותו בתהליך, כי זה מה שיש ואני הכי טובה כמו שאני.

 

פרקטיקה של סרטון:

יש 5 עקרונות בסיסיים שנרצה לשים עליהם את הדגש לפני שאנחנו מצלמים סרטון. 

  • תאורה טובה-

כלל בסיס. בחשיבה על האסטרטגיה שלכם חישבו- איפה אני אצלם את הסרטונים שלי? האם במקום קבוע או שאני אזוז ממקום למקום? אם במקום קבוע עשו סיבוב במשרד או בבית, הסתכלו על האור המגיע מהחלונות ועל התאורה בתוך החדר.

וודאו כי יש הרבה אור בחדר. צילום בתנאי תאורה קשים יהוו עבורכם קושי להיחשף לקהל גדול.

במידה והתאורה בחדר אינה מספיקה- תצטרכו להעזר ברינג לייט. כן, זה נחוץ לעיתים ליצירת סרטונים בתאורה איכותית וטובה. 

  • צילום איכותי-

אם יש לך אייפון- היידה, הקטע הזה לא בשבילך:) 

המצלמה של אייפון איכותית מאוד ותומכת את האפליקציות. מה זה אומר בפועל? שבצילום רילס או טיקטוק התוכנה פותחת את המצלמה של הטלפון ומאפשרת לך לצלם באיכות גבוהה.

אם יש לך אנדרואיד, אפילו המשוכלל ביותר עם מצלמה איכותית מהמובילות בשוק- צלמו מחוץ לאפליקציה ותעלו את הסרטון בכפתור ה +.

הסיבה לכך היא שכשמצלמים מתוך האפליקציה בטלפון אנדרואיד, נפתחת המצלמה של האפליקציה שהיא בהרבה פחות טובה מהמצלמה שיש לך בטלפון. כדאי לוודא שהמצלמה שלך מוגדרת על האיכות הגבוהה ביותר ע"מ שבהעלאה לאפליקציה הסרטון יעלה בצורה האיכותית ביותר. 

  • תפיסת הצופה/ הוק- 

הוק היא תפיסת הצופה ב2-3 שניות הראשונות של הסרטון שלך.  

הסבר מצולם על הוק, כאן בסרטון- מה זה הוק?

בעולם מלא גירויים וסרטונים מעניינים ופחות, המוח שלנו תוך שניות ספורות בלבד מבין האם כדאי לו להשאר ולצפות בסרטון שלנו או שזה לא שווה את זה ואפשר לעבור הלאה. 

המטרה של ההוק היא לתפוס את עינייו של הצופה ולהשאיר אותו לצפות בכל, או לפחות ברוב הסרטון שלנו.

איך נעשה את זה? נפתח במשפט כמו "אין מצב שידעתם את זה.." "3 טיפים ל…" "גם אתם יכולים להגיע ל..", "עצרו הכל!"

יש עוד דרכים לעשות זאת כמו פריים מעניין ושונה וכד׳..

מעבר לכל אלה- יצירת פרובוקציה, אפילו הקטנה ביותר, תגרום לשלל תגובות של הקהל ותעזור לסרטון שלכם להיות ויראלי יותר ולהגיע לקהל יותר רחב.

פרובוקציה לא צריכה להיות מטורפת או מוגזמת, משהו שקשור לעסק שלך אבל לא כולם אוהבים, ניפוץ מיתוס או דעה לא שיגרתית

 

  • כתוביות-

תוסיפו כתוביות לסרטונים שלכם! זה משפר את נתוני הצפיה וגם מנגיש את הסרטונים שלכם לקהל עם מוגבלות בשמיעה.

היופי הוא שהיום כבר לא צריך לעבוד קשה בכלל בשביל לייצר כתוביות לסרטונים ויש המון כלים אוטומטיים כדי להוסיף כתוביות באופן כמעט מושלם!

מה ההמלצה שלי? 

את הסרטון שצילמתם תעלו לאפליקציה ייעודית, Inshot למשל ושם תעשו את כל העריכות שלכם. כתוביות, חיתוכים, הגברת קצב, הוספת שכבה ועוד…

כשתסיימו את העריכה במלואה תעלו אותה לאחת מהאפליקציות התומכות בהוספת כתוביות אוטומטיות- אנדרואיד, תשתמשו ב- autocap. אייפון, תשתמשו ב captions. 

אם אתם מהאנשים שמעדיפים לערוך את הרילס במחשב- אני ממליצה על kapwing, היא מאוד נוחה ואני גם עורכת בתוכה את הסרטון וגם מוסיפה את הכתוביות.

שימו לב שבשלב שמירת הסרטון, יש לשמור על רזולוציה של 1080, לא פחות ולא יותר:)

 

  • הנעה לפעולה

בכדי לגרום לצופה לעקוב, לאהוב, להגיב תצטרכו להגיד משהו שיניע אותם לעשות מה שאתם רוצים שיעשו. אם עכשיו מטרת הסרטון הוא להגדיל את כמות העוקבים- תגידו בסוף הסרטון "לעוד תוכן כמו זה- תעקבו" או- "אם אתם רוצים לדעת…. תעקבו" "אם אתם רוצים לדעת איך…. תעקבו". הקיצר, הבנתם?

על הסרטון הזה למשל קיבלתי מעל 200 עוקבים חדשים ועוד מאות של הודעות בחשבון האינסטגרם שלי. 

מצלמות ותאורה

מתן ערך בסרטוני רילס וטיקטוק:

עם כל הכבוד ל-5 העקרונות לסרטון מצליח, יש דבר אחד שהוא החשוב מכולם ביצירת תוכן טוב והוא- התוכן, כרגיל.

התוכן כאן הוא קריטי. למה? כי יש את 2 הסוגים של המפרסמים.

הראשון מדבר על עצמו וכמה הוא מצליח. "אני הצלחתי ועכשיו אני מלמד גם אתכם להצליח".

השני מדבר על הצורך של הלקוח, הקושי שלו, הכאב שלו ועל איך אני יכולה לפתור את הבעיה הספציפית שלו.

כמו למשל בסרטון הבא- אני עוזרת לכם לקנות בחינם

בו נגעתי בנקודה הכואבת שבגדים חדשים עולים הרבה מאוד כסף ולי יש שיטה איך לשלם פחות בקניונים. גרמתי לאנשים בסרטון לחקור ולשאול, איך גם אני יכול ויכולה לשלם פחות בפעם הבאה שאגיע לקניון? בסרטון הזה לא הגעתי לנקודה, רק פתחתי מקום לדיון. בסרטון שאחריו נתתי את התשובה והפנתי אותם לחשבון האינסטגרם שלי כדי לשלוח לי הודעה ולקבל את הקישורים.

אז מה עשיתי? הצפתי בעיה שיש לכולם, ביקשתי שיכתבו לי איך לדעתם עשיתי את זה ואחר כך גם נתתי להם את הפתרון.

 

אז מקדמים את הרילס והטיקטוק שלנו לשלב הבא?

יש עוד באמת כ"כ הרבה דברים שחשוב וכדאי לדעת לכל מי שמייצר סרטוני רילס וטיקטוק לעסק.

אני מאמינה שכדאי לקחת את הכל בצעדים קטנים ומדודים כדי שתישאר תמיד האנרגיה להמשיך ולהתקדם או לחלופין, להתייעץ ולהעזר באנשי מקצוע שיעזרו לך לעשות את הדברים נכון.

הדבר הכי חשוב שאני למדתי מיצירת רילס וטיקטוק הוא לא להתייאש. 

לא משנה כמה צפיות יש, איזה תגובות מקבלים- תמיד להמשיך קדימה כשהמטרה שלך עומדת מול עיניך.

זה משתלם ומוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. 

 

רוצה לתאם איתי פגישה לשיפור הרילסים והטיקטוק שלך?

עושים את זה דרך הקישור הזה

 

כמה הפוסט הזה עזר לך?

שתף

עוד בבלוג שלי

מנהלת שיווק אישית

בחירת מנהלת שיווק

בחירת מנהלת שיווק לעסק למה עסק צריך מנהלת שיווק? שיווק העסק הוא כמו צחצוח שיניים. ״עניין שבשגרה״. כלומר- הרגל. כמו

מדברים איתי

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

הנוכחות הדיגיטלית שלכם עומד להמריא

הילה קחי אותי למסלול ההמראה