למה לא עושים לי לייקים על הפוסטים ברשתות החברתיות?

,למה לא עושים לי לייקים על הפוסטים ברשתות החברתיות?

כל מה שצריך לדעת על חשיפה בפייסבוק ואינסטגרם

״למה לא עושים לי לייקים על הפוסטים באינסטגרם״? או בשמה האחר ״נראה לי שיש לי שאדו בן על העמוד״

הרשתות החברתיות הפכו למגרש המשחקים העיקרי של העסקים בעולם הדיגיטלי.

בכל יום מתפרסמים מיליוני פוסטים באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק ולינקדאין

וכולם מתחרים על תשומת הלב של הגולשים.

כשמפרסמים תוכן ולא מקבלים לייקים ותגובות, זה יכול להיות מתסכל ומעורר תחושות של כישלון.

אבל האם באמת כמות הלייקים על הפוסטים היא המדד הנכון להצלחה?

בואו נבחן את זה ביחד.

איך עובדות הרשתות החברתיות ולמה לא רואים את התוכן שלנו

הרשתות החברתיות פועלות על בסיס אלגוריתמים מורכבים.

כשפותחים חשבון חדש, האלגוריתם עדיין לא יודע מי אנחנו, מי קהל היעד שלנו ובעצם למי מיועד התוכן אותו אנחנו מפרסמים.

ניקח לדוגמה את יעל, מאמנת כושר מוסמכת, פתחה עמוד עסקי באינסטגרם לפני חודש, בחודש הזה היא השקיעה המון שעות ביצירת תוכן לרשתות החברתיות,

היא פרסמה תוכן איכותי על אימוני כושר, תזונה נכונה וטיפים לאורח חיים בריא.

למרות ההשקעה הרבה, הפוסטים שלה קיבלו צרצרים, חלקם קיבלו 2 לייקים- אחד מדודה שלה ואחד מאמא שלה.

הסיבה לכך לא הייתה קשורה בהכרח לאיכות התוכן, אלא לעובדה שהחשבון היה חדש והאלגוריתם עדיין למד להכיר אותו.

האם רק איכות התוכן אחראית לכמות הלייקים שנקבל בפוסטים שלנו?

כמות הלייקים שאנחנו מקבלים בפוסטים ובסרטונים שלנו היא נגזרת של כל מיני פרמטרים שכאמור קשורים גם לאלגוריתם של הרשתות החברתיות, אבל לא רק.

אדם מבולבל ומתוסכל מהרשתות החברתיות

איך צורכים תוכן ברשתות החברתיות בשנת 2025

בשנים האחרונות האופי של צריכת התוכן השתנתה.

חישבו על עצמכם שניה, על הפעם האחרונה שגללתם בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לא משנה..

האם על כל פוסט או סרטון שאהבתם עשיתם לייק? השארתם תגובה?

לא, נכון?

אז זהו, שלא רק אתם. כולם ככה.

לעיתים רבות אנשים כן רואים וכן נחשפים לתוכן שלכם, פשוט לא עושים שום אינטראקציה, ושם מתחיל להיכנס לו התסכול שלכם.

ניקח בחשבון גם שעות פרסום לא מתאימות,

תוכן שלא מספיק מעניין את קהל היעד,

או פשוט העובדה שהקהל עדיין לא מכיר את העמוד.

חשוב להבין שהרשתות החברתיות משנות את האלגוריתמים שלהן באופן תדיר,

ומה שעבד אתמול לא בהכרח יעבוד היום.

במקום להתמקד בכמות הלייקים,

תבדקו את הנתונים החשובים באמת-

כמה אנשים ראו את התוכן, כמה זמן הם נשארו בעמוד,

והאם הם ביצעו פעולה כלשהי (כמו כניסה לאתר או שמירת הפוסט).

איך בונים אסטרטגיה נכונה שתביא תוצאות אמיתיות

קידום אורגני ברשתות החברתיות דורש סבלנות והתמדה.

במקום להתמקד בלייקים, כדאי לבנות אסטרטגיה שתוביל להשגת המטרות העסקיות האמיתיות.

לדוגמה, דני, בעל חנות אופניים, היה מעלה תוכן קבוע, אבל לייקים- לא היו הרבה. הוא היה מתוסכל מאוד וכמעט והפסיק לפרסם תוכן.

אחרי שקבענו מטרות איכותיות ורלוונטיות אליו, הוא החליט להפסיק להתמקד בכמות הלייקים שהוא מקבל

ובמקום זה, התמקדנו במטרות שאותן הוא רצה לקבל בעסק באותה העת- לקוחות חדשים בחנות.

אחרי שהגדרנו את המטרה הזו, התחלנו לעבוד.

יצרנו תוכן תואם, בנינו קמפיין ממומן ייעודי ופעלנו בשביל השגת מטרות, לא בשביל לייקים.

ראינו את העליה בכמות המתעניינים בחנות שלו וגם את העלייה במחזורים. 

כדי להצליח ברשתות החברתיות, חשוב להבין שבניית קהל נאמן היא תהליך הדרגתי.

במקום להשקיע את כל המאמצים בהשגת לייקים,

תתמקדו ביצירת ערך אמיתי לקהל היעד.

וכדי להבין אם ראו את התוכן שלנו, אם אנחנו עומדים ביעדים שלנו, או שצריך לשנות כיוון-

אני ממליצה להשתמש בכלי הניתוח של הרשתות החברתיות, הם יסייעו לכם להבין מה אתם עושים נכון

ומה אתם עוד צריכים לשפר, וכך תתאימו את האסטרטגיה בהתאם.

לסיכום, כמות הלייקים אינה מדד אמיתי להצלחה ברשתות החברתיות.

מה שבאמת חשוב הוא שתתחילו לייצר תוכן איכותי, ותמגנטו אליכם את קהל היעד,

בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם העוקבים והתמקדות במדדים שבאמת משפיעים על העסק.

עם סבלנות, התמדה ואסטרטגיה נכונה, אפשר להפוך את הרשתות החברתיות לכלי שיווקי יעיל ומשמעותי.

בהצלחה!

כמה הפוסט הזה עזר לך?

שתף

עוד בבלוג שלי

מנהלת שיווק אישית

בחירת מנהלת שיווק

בחירת מנהלת שיווק לעסק למה עסק צריך מנהלת שיווק? שיווק העסק הוא כמו צחצוח שיניים. ״עניין שבשגרה״. כלומר- הרגל. כמו

אנשים שונים

מי קהל היעד שלך?

מי קהל היעד שלך? קודם כל- קהל היעד שלך זה לא ״כולם״. שנזרוק את המילה הזו מהחלון יחד? פגישות האסטרטגיה

מדברים איתי

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

הנוכחות הדיגיטלית שלכם עומד להמריא

הילה קחי אותי למסלול ההמראה