ככה נבנה משפך שיווקי שיוביל את הקהל לרכישה

ספל קפה רותח

ככה נבנה משפך שיווקי שיוביל את הקהל לרכישה-

 

בנית את העסק שלך נכון מבחינה שיווקית. יש לך ייעדים, הם מפורקים למטרות קטנות וכל הקידום האורגני מקדם את הייעדים שבחרת.

והנה, הגעת לשלב בו הגיע הזמן לבנות משפך שיווקי לעסק שלך, להכיר אותו לעוד אנשים ולמכור.

אבל כאן מגיעה השאלה הגדולה- איך לחמם את הקהל לרכישה? אני עושה קידום ממומן, חושפת את עצמי לקהל חדש והוא רואה את הפוסטים שלי.

אבל למה שיקנו ממני? הם לא מכירים אותי בכלל.

בואו נראה איך בונים יחד משפך שיווקי שעובד!

 

אז ככה נבנה את המשפך השיווקי שלנו שלב אחר שלב

שלב ראשון-

בשלב הראושן נבנה משפך שיווקי שתואם את העסק שלנו ואת הפלואו שנרצה להעביר את הלקוח.

כלומר- נתחיל מלבנות את הדרך אותה אנחנו רוצים שהלקוח שלנו יעבור.

אני אוהבת להתחיל את המחשבה על המשפך השיווקי דווקא מהסוף.

מה אני רוצה שהלקוח יעשה? רכישה מתוך האתר? ישאיר פרטים בטופס לידים? ישלח לנו הודעת וואטסאפ או יקבע פגישת ייעוץ?

אחרי שאני מחליטה מה אני רוצה שהלקוח שלי יעשה- אני יכולה להתחיל להגדיר איזה תהליך הוא יעבור ומשם נבין כמה נצטרך לחמם את הקהל הזה.

 

בואו ניתן לזה דוגמה- נרצה שהלקוח שלנו יוריד מדריך חינמי שיצרנו- מספיק שתקפוץ לי הודעה בפייסבוק או באינסטגרם ״המדריך החינמי שיתן לך…״ וקנית אותי. אם המדריך שלך זה מה שהלקוח צריך- לא יהיה דרוש כאן תהליך חימום ארוך.

לעומת זאת- לפני רכישת קורס דיגיטלי או תוכנית ליווי, אני אצטרך לגרום לקהל לסמוך עלי, להתחבר אלי ולאהוב מאוד את מה שאני יוצרת ומוכרת. תהליך חימום הקהל יהיה מורכב יותר וידרוש ממני לעבוד יותר.

 

שלב שני בבניית המשפך השיווקי-

בשלב הזה נחזור שוב להתחלה ונשאל את השאלה שאנחנו אמורים לדעת את התשובה אליה כבר מזמן- מי קהל היעד שלנו?

בגלל שאנחנו אנשים מסודרים, יהיה לך קל לענות על השאלה הזו. אם לא- כדאי לקרוא קודם על הגדרת קהל היעד שלנו.

ונגיע מיד לשאלה הבאה אחריה- איך אני מביאה את קהל היעד שלי ממצב של אי היכרות מוחלטת למצב של רכישה?

כלומר- איך אני אבנה את המשפך השיווקי שלי בצורה כזו שיהיה קל לחמם את קהל היעד שלי כדי שירצה לרכוש ממני?

 

תהליך חימום קהל
דוגמה לתרשים לחימום קהל שיצרתי עבור מדריכת הורים

 

בשלב הזה נתחיל מלחלק את הקהל שלנו לחלקים.

  1. קהל קר- קהל שלא מכיר אותנו ונחשף אלינו בפעם הראשונה

2. קהל פושר- קהל ששמע עלינו פעם, אולי נכנס אלינו לפרופיל בפייסבוק, באינסטגרם או הציץ באתר שלנו מתישהו בשנה האחרונה.

3. קהל חם- קהל שעוקב אחרינו, יוצר איתנו אינטראקציות בדרכים שונות. יכול להיות מאוד שהוא כבר התעניין במוצר שלנו בעבר, או אפילו התקשר להתייעץ.

4. קהל רותח- !Shut up and take my money כזה שרק נציע לו משהו ומרוב שהוא סומך עלינו וצריך את המוצר שלנו- הוא מיד יקנה.

 

שלב שלישי בבניית המשפך השיווקי-

בשלב הזה נרצה לבחון איך לחמם את הקהל שלנו מכל שלב מהשלבים הקודמים במשפך השיווקי לשלב מספר 4. להיות קהל רותח שרוצה לשלם כסף עבור השירות שלנו.

זה השלב בו נחשוב על המסרים שנרצה להעביר לכל לקוח.

מה נרצה שיראו קהלים שלא ראו אותנו אף פעם? איזה מסר נרצה להעביר? מה יגרום להם להימשך אלינו, להכנס ולהכיר? (מישהו אמר מגנט לידים?!)

 

בכל שלב שאליו נגיע בתהליך נשאל שוב את השאלות האלה.

ובשורה התחתונה ננסה להבין מה יפעיל את הקהל שלי ויעזור לי לחמם אותו עוד כדי להגיע לשלב הבא במשפך השיווק.

 

כמה הפוסט הזה עזר לך?

שתף

עוד בבלוג שלי

מנהלת שיווק אישית

בחירת מנהלת שיווק

בחירת מנהלת שיווק לעסק למה עסק צריך מנהלת שיווק? שיווק העסק הוא כמו צחצוח שיניים. ״עניין שבשגרה״. כלומר- הרגל. כמו

מדברים איתי

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

הנוכחות הדיגיטלית שלכם עומד להמריא

הילה קחי אותי למסלול ההמראה