תקציב השיווק- מה שצריך לדעת

Marketing budget

תקציב השיווק- מה שצריך לדעת

לפני שנצלול אל תוך בריכת המים העמוקים של חישוב תקציב שיווק חשוב שקודם נבין מהו תקציב שיווק. תקציב השיווק הוא הכסף אותו אנחנו משקיעים בעסק שלנו לטובת הקידום שלו בדרכים שונות. מטרת השיווק היא לחשוף את העסק שלנו לקהל גדול יותר ולחבר אלינו את קהל היעד שלנו על מנת שיקנה מאיתנו את המוצרים השונים שיש לנו להציע. חשוב להבין שתקציב השיווק של עסק אחד לעולם לא יהיה שווה לתקציב השיווק של עסק אחר גם בתחומים זהים. למה זה? כל בעל עסק מגיע עם שאיפות שונות, מטרות שונות לעסק, כמו גם תקציבים שונים. לכן הדבר הראשון שנציע לבעל העסק להבין שהוא צריך לקבוע מטרות ויעדים.

 

 

איך מתכננים תקציב שיווק?

הדבר הראשון שאני עושה עם הלקוחות שלי בליווי שיווקי  או לפני הקמת קמפיין לעסק אנחנו קודם כל מגדירים מטרות. האם המטרה של בעל העסק היא למכור יותר, לאסוף לידים לרשימת תפוצה או לחזק את המותג? על מנת לתכנן נכון את תקציב השיווק נרצה גם להבין כמה תחרות יש בתחום של אותו בעל עסק. 

אם התחרות על אותו פלח שוק היא גדולה- נצטרך תקציב גדול יותר מאשר בתחום אשר אין בו כמעט תחרות. פרמטר נוסף שצריך לשים אליו לב בחישוב תקציב השיווק הוא עלויות השירות או המוצר אותו אנחנו מציעים.

 

״כמה כדאי לי לשים על תקציב שיווק?״

אם הייתי שמה שקל על כל פעם ששואלים אותי כמה לשים על תקציב השיווק לעסק כבר הייתי מיליונרית. אבל האמת היא שתקציב שיווק לא מגיע מהבטן אלא מתוך חישוב של כלל הפרמטרים שהתייחסנו אליהם לפני כן- המטרות העסקיות, התחרות בשוק ועלויות המוצר.

כפי שאמרנו בהתחלה- תקציב השיווק משתנה מעסק לעסק בהתאם למטרות וליכולות של בעל העסק. נוסיף למטרות אלו את התוצאוות שלו בפועל- האם הוא סוגר כל עסקה שלישית, חמישית או עשירית? כמו כן, מה הממוצע של כל עסקה? האם המוצר עולה 50 ש״ח, 200 או 2000? כשיש לנו את הפרמטרים האלו, בנוסף למטרה הגדולה- אנחנו יכולים להתחיל להבין כמה לשים על תקציב השיווק.

 

 לבד או עם איש מקצוע?

תקציב השיווק אמור להגיע כחלק מתוכנית שיווקית אסטרטגית ארוכת טווח. לכן רצוי להתייעץ עם איש מקצוע. בעזרתו יהיה אפשר ליצור תובנות חדשות שיובילו לתכנון יעיל יותר שיביא לתוצאות טובות יותר.
אני רוצה להזמין אותך להשאיר לי פרטים בטופס כאן למטה, על מנת שנבין אם יתאים לנו ביחד:)

כמה הפוסט הזה עזר לך?

שתף

עוד בבלוג שלי

מנהלת שיווק אישית

בחירת מנהלת שיווק

בחירת מנהלת שיווק לעסק למה עסק צריך מנהלת שיווק? שיווק העסק הוא כמו צחצוח שיניים. ״עניין שבשגרה״. כלומר- הרגל. כמו

מדברים איתי

לעסק שלך מגיע את הטוב ביותר

הנוכחות הדיגיטלית שלכם עומד להמריא

הילה קחי אותי למסלול ההמראה